Welk van deze vormen van magnesium wordt het beste opgenomen door het lichaam: citraat, malaat of chelaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Jekunt ook magnesiumsulfaat halen, zogeten epsom zout: http://nl.wikipedia.org/wiki/Magnesiumsulfaat
Deze moet je niet innemen (dan moet je gelijk naar de wc), maar dit is heel erg goed tegen spierpijn als je een bad neemt met dit er in.
Ritsuka
10 jaar geleden
Je huid neemt deze vorm van magnesium heel makkelijk op. Staat niet echt op de wikipedia pagina, maar met even googlen vind je het zo.
Ik vond laatst een potje bij de Tuinen

Antwoorden (1)

Magnesiumchelaat schijnt volgens de bronnen hieronder beter opgenomen te worden. Ik heb zelf overigens nooit verschil gemerkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mij wordt citraat aanbevolen ! Door fit for me! Dat dit het beste opneembaar is?!